10.7.13

WZORCOWY PRZYKŁAD REWITALIZACJI PRZESTRZENI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE

Dokonała się rewitalizacja ulicy Parkingowej w Śródmieściu. Nie przeczytacie o tym w żadnej gazecie. Być może dlatego, że nie projektowała tego żadna znana (ani nawet nieznana) artystka...

Przed (lipiec 2011):
Po (lipiec 2013):

Ulica Parkingowa przed dwoma laty rzeczywiście była tylko jezdnią z parkingami. Niedawno stała się "jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki" uczęszczanym miejscem spotkań ludzi. Wystarczyło usunąć biura z parterów, a powstałą przestrzeń przeznaczyć na lokale usługowe. Warto zwrócić uwagę, że nie zmniejszono przy tej okazji liczby miejsc parkingowych.

Takie to proste! Gdzie jeszcze wprowadzilibyście taką rewitalizację?

H_Piotr.

PS. Górne zdjęcie pożyczyłem od wujka Gógla, a dolne jest mojej roboty, świeżuteńkie, z dzisiaj.

11 komentarzy:

  1. Tyż piknie, choć siedzieć i spożywać w takim miejscu to bym nie chciał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można w środku, a poza tym... to się jeszcze ucywilizuje.

      Usuń
  2. To rzeczywiście ciekawe. Właściwie nigdy tam nie bywałem, bo nie było po co. A kto to zrobił, tzn. kto jest inwestorem w tym projekcie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia. Też tamtędy nie chadzałem, a niedawno odkryłem. Tzn. niedawno tam byłem i coś mi się nie zgadzało, nie pamiętałem tam knajp, więc sprawdziłem u wóójka i się potwierdziło.

      Usuń
  3. "Warto zwrócić uwagę, że nie zmniejszono przy tej okazji liczby miejsc parkingowych." A szkoda, byłoby więcej miejsca na parasole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie ;)
      A gdzie jeszcze w Warszawie przeprowadziłabyś taką rewitalizację?

      Usuń
  4. Zdaje się że na placu Małachowskiego kamienicę Heurichowską mają zamiar tak rewitalizować.

    Na razie zdemolowali wnętrza, ale ktoś mi mówił, że na dole mają wrócić te przedwojenne witryny
    http://www.urbanity.pl/photos/61/96/16196.jpg

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny nie będę. Marszałkowska. Tam jednak nie tyle chodzi o zrobienie mmiejsca na lokale usługowe, co zmianę ich charakteru.
    Jak z czasem przy Parkingowej zaczną powstwać banki, bo knajpy nie będą się opłacać, to sielanka minie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie Marszałkowska. tak, jak pisze Filip, ale i tam gdzie była Składnica Harcerska, a tera jest sąd.

      Usuń
  6. Podpisuję się pod propozycją dla Marszałkowskiej. Nieco większe gabaryty niż Parkingowa, ale chyba warto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się, biurowiec NIK, gdzie teraz jest sąd. To tylko w Polsce jest możliwe - przeznaczyć budynek w ścisłym centrum na "taki" cel i pogrzebać szansę na życie w tej okolicy...A na Parkingowej już teraz jest bardzo ucywilizowanie, te knajpy są bardzo fajne, tłumy ludzi na ulicach wieczorami...No i sam parking zmienił się w jeden wielki mural, zamiast tego koszmaru jaki był wcześniej.

    OdpowiedzUsuń